DETOKSLA KENDİNİZİ YENİLEYİN


DETOKS GÜNÜNDE NE YAPILACAK
-Kendinize uygun bir gün seçin.Detoks günü olarak, pazartesiyi seçebilirsiniz. Pazar akşamı alkol ve sigarayı bırakın. Kafein ve kafeinli içeceklerden uzaklaşın. Pazartesi sabahı güne yürüyüşle başlayın. Yürüyüşleri, gün içinde iki-üç kez ortalama 30 dakikanızı ayıracak şekilde planlayın. Özellikle parklar, bahçeler, ormanlık alanlar gibi oksijenin bol olduğu yerleri ve mümkünse orman veya kırları tercih edin. Rahat kıyafetler giyin ve terledikçe, temiz hava soludukça tüm bedeninizin toksinlerden arındığını hissedin.

Detoks günü süresince bol bol, tercihen temiz su ve soda-meyve suyu karışımları içmeyi unutmayın.
-Detoks günü süresince tüketeceğiniz besinleri daha önceden bir alışveriş listesi oluşturup almalısınız. Özellikle toksinlerden arındırıcı etki gösteren detoks sebze ve meyvelerini tercih edin: Havuç, kereviz, lahana, kara lahana, ıspanak, kabak, brüksel lahanası, brokoli gibi sebzeler; elma, portakal, kivi, şeftali, kayısı ve greyfurt gibi meyveler yanında yararlı etkileri olan nane, kekik, maydanoz, dereotu gibi bitkileri de detoks gününüz boyunca kullanabilirsiniz. Gün boyunca yiyeceğiniz besinleri ve miktarlarını doğru planlayın. Öğünlerinizi asla atlamayın.
-Güne müzikle başlayarak önce ruhunuzu detokslayın. Gün boyu fırsat buldukça müzik dinleyin.
-Sabah kahvaltısı öncesinde bir, iki bardak ılık su içerek güne başlayın.
-Takiben sizi rahatlatacak egzersizler yapın. Esneme hareketleri, eğer eğitimli iseniz yoga, yarım saat kadar süren hafif bir yürüyüş veya nefes egzersizleri yapabilirsiniz.
– Öğle yemeğini unutmayın! Hafif ve uzun süreli bir öğle yemeği size hem enerji verecek, hem de dinlendirecektir. Yemekten yarım saat sonra yapacağınız 20-30 dakikalık hafif bir yürüyüş besinleri daha kolay sindirmenizi sağlayacaktır.
-Akşam yemeklerinizi en geç 19.00’da tamamlamaya çalışın. Tercihen hafif pişmiş mevsim sebzeleri, limon suyu, sirke ya da çok az miktar zeytinyağı ilave edilmiş salatalar sizin için ideal bir akşam yemeğidir. Akşam yemeğinizi renklendirmeniz için salatanıza yağ kullanmadan değişik bitkisel soslar ekleyebilirsiniz. Yemekten sonra yapılacak hafif akşam yürüyüşleri ise toksinleri vücudunuzdan daha kolay uzaklaştırmanıza yardım edecektir.
– Kuşluk ve ikindi ara öğünlerinde meyveler, çiğ sebzeler, meyve ya da sebze sularını tercih etmelisiniz. Hatta değişik sebze suyu kokteylleri de hazırlayabilirsiniz. Günü müzikle bitirin.
-Yatmadan önce dinlendirici bir müzik ve hafif bir duş sizi rahatlatacaktır.
– Duş esnasında ölü derilerden arındırmak ve gözeneklerinizi açmak için, cildinizi fırçalayabilir, ovabilir ya da duş ardından hafif bir nemlendirici kremle vücudunuza masaj yapabilirsiniz.
-Akşamları bitki çaylarından da yararlanabilirsiniz. Papatya, kuşburnu ve adaçayı bizim favorilerimizdir.
-Yatmadan önce kitap okuyabilirsiniz.Günün sonunda tüm kaslarınız artık yeterince gevşer.
-Kendinizi daha huzurlu ve bedeninizi daha hafif hissetmeye başladınız bile…
-Televizyonsuz, radyosuz, elektromanyetik kirlenmenin olmadığı, iyi havalandırılmış uygun ısıda bir yatak odası sizi, rahat bir uyku için beklemektedir.
– Cep telefonunuzu kapatmayı unutmayın.
kaynak.netten alıntıdır

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: